Reidar ar tillbaka (nu utan de tre sista vokalerna i det svenska alfabetet)

Fragesports ska ga vidare, odda

"Han talade ofta med far om hur han skulle bara sig at, och fick alltid samma svar: om man tror att Jesus dott och lidit for alla ens synder, sa tillraknar Gud inte synden. Men det var nagot mer ocksa: man far darav ett sadant hjarta, att man inte vill gora synd mer."

Nagot att bita i da detta citat inte ar helt korrekt da vissa bokstaver har bytits ut men Reidars fortroende for era litteraturkunskaper ar stora och denna not ska ni sakert knacka. Lycka till!

Kommentarer
Postat av: valle

Till att börja med vill jag uttrycka min glädje över en ny del och hoppas att Reidar har det bra i Indialand.



Så till frågan; detta torde vara P.O. Enquist. Frågan är bara vilken roman det kan tänkas vara, jag gissar på Sekonden.

2008-12-03 @ 22:09:54
URL: http://kompromiss.blogspot.com
Postat av: valle

Till att börja med vill jag uttrycka min glädje över en ny del och hoppas att Reidar har det bra i Indialand.



Så till frågan; detta torde vara P.O. Enquist. Frågan är bara vilken roman det kan tänkas vara, jag gissar på Sekonden.

2008-12-03 @ 22:10:47
URL: http://kompromiss.blogspot.com
Postat av: Reidar

Fel! Dan Andersson från romanen Tre hemlösa.



Då ingen, allra minst Reidar, orkar bry sig om denna tävling längre utnämner Reidar Valle till segrare med motiveringen: "för ihärdigast svarslämnande"



Ett pris kan väntas när det minst anas

2009-01-12 @ 14:28:35
Postat av: valle

Tjoho!

2009-01-12 @ 22:51:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0